reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Petrovič

Juraj Petrovič

Bloger 
  • Počet článkov:  232
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Človek, občan, otec, manžel. Od roku 2022 píšem pre týždenník .týždeň. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaSpoločnosťVedaFimfárumZápisky z ciestKultúraPrírodaSrandičkyPredvolebné článkySúkromnéNezaradené

reklama

Kultúra

Novoročný koncert? Načo!

Juraj Petrovič

Novoročný koncert? Načo!

Ako milovník vážnej hudby, ktorý nemá veľa šancí na účasť na koncertoch, som včera pri sledovaní televízie, mierne povedané, nechápal.  Novoročný koncert Viedenských filharmonikov. Podujatie, ktoré sa vysiela vo vyše štyroch desiatkach krajín, od Británie až po Áziu. U nás som si ho mohol vychutnať na ORF2 (samozrejme) a ČT2 (taktiež samozrejme). STV2 – nič.

  • 2. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 690x
  • 26
Kréta, Fulghum a Třetí přání

Juraj Petrovič

Kréta, Fulghum a Třetí přání

Napísal som dve strany textu o dovolenke na Kréte a keď som si to prečítal, mal som pocit, že čítam turistického sprievodcu. Zahodil som to. Ak budete chcieť vedieť o Kréte viac faktov, nepotrebujete to čítať odo mňa. Turistický sprievodca to vyrieši lepšie a to, čo v ňom nie je, nájdete v Třetím přání Roberta Fulghuma. Takže toto bude skôr pokus o recenziu, jemne strihnutý dojmami z dovolenky.

  • 8. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Krátka hudobná rozprávka z Reformistanu

Juraj Petrovič

Krátka hudobná rozprávka z Reformistanu

Mal som minule sen. Nebol taký vznešený, ako mal kedysi Martin Luther King a keďže väčšinou nepijem a som aj vcelku zdravý, nebol ani farebný, dokonca ani erotický. Ale bol tak zaujímavý, že som sa bál, že sa zobudím a nedozviem sa, ako sa skončí...

  • 8. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Kto môže za krízu kultúry?

Juraj Petrovič

Kto môže za krízu kultúry?

Myslím si, že ministerstvo kultúry, či STV sú zodpovedné len čiastočne a to tiež nie ako hlavní vinníci.Môže sa to zdať paradoxné, ale podľa mňa sú za ňu do značnej miery zodpovedné ministerstvá financií a školstva.  Vysvetlenie nebude tento krát tak dlhé:

  • 2. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 46
Najväčší Slovák? Alebo najväčší gauner?

Juraj Petrovič

Najväčší Slovák? Alebo najväčší gauner?

Do práve prebiehajúcej debaty o kultúre a kultúrnosti vpadla anketa „Naj... Slovák“, uverejnená v týždenníku Plus7 dní. Napriek určitej skepse k anketám som si po zhliadnutí českej verzie, ktorá mimochodom vrcholí práve zajtra, pozrel kandidátov, resp. podľa redakcie a komisie historikov „velikánov“ ponúknutých do hlasovania. Napriek tomu, že žijem na Slovensku a po absolvovaní vystúpení komických dvojíc Hryc - Martináková, či Markovič - Jarjabek som v kultúre a médiách zvyknutý na všeličo, zostal som v celkom slušnom šoku.

  • 9. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 54
reklama
Kultúrnosť? Verejnoprávnosť?

Juraj Petrovič

Kultúrnosť? Verejnoprávnosť?

Článkov na tému STV, kultúrnosť a verejnoprávnosť je už naozaj dosť. Pôvodne som práve preto nechcel o tejto téme písať. Keďže ma ale zopár diskutujúcich na SME online vyzvalo, aby som teda povedal svoj názor a nielen stále kritizoval signatárov, neodolal som, na príspevok do diskusie je to totiž príliš dlhé...

  • 7. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Ako sa nestať hudobníkom

Juraj Petrovič

Ako sa nestať hudobníkom

Krátky návod pre všetkých, ktorí sa chcú nestať hudobníkmi.

  • 26. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Šok

Juraj Petrovič

Šok

Inak sa smrť Stana Radiča nedá opísať.

  • 10. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Prečo nepozerám Markízu

Juraj Petrovič

Prečo nepozerám Markízu

Krátke pojednanie o tom, prečo mi vôbec nechýba najsledovanejšia televízia na Slovensku.

  • 1. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 33
reklama
SkryťZatvoriť reklamu